دبی مارینا

دبی مارینا چیست و کجاست؟

دبی شهری بی نظیر و رویایی، مجلل و لوکس که در آن هر آنچه از تفریحات و تجملات، سرگرمی ها و لذایذ، پیشرفت ها و فناوری ها و ... و هر آنچه در دنیا ساخته و پرداخته شده است همه و همه در دبی نیز یافت می شود.

از یک سو پارک های ساحلی و دریایی ، باشگاه های مجهز و شاد، تفرجگاه های متعدد، رستوران ها و سالن های غذاخوری متنوع، استخرهای روباز و سرپوشیده، سالن های سینمایی بزرگ و چند بعدی، پارک های مصنوعی ساخته شده زیبا و سرسبز، سالن های بازی و سرگرمی، فواره های دیدنی و موزیکال ، و از سوی دیگر مراکز بزرگ خرید ، ساختمان های مجلل و شیک، آسمانخراش های سر به فلک کشیده و متحیر کننده، و ... همه و همه دم از تجمل، تجهیزو ترقی های روز افزون و لحظه ای این شهر بی همتا، می زنند.

دبی، شهری که توجه دنیا را به خود واداشته است و دنیا را حیرت زده و شیدای خود کرده است و در هر زمینه ای برای پیشرفت پیشتاز است به خصوص در حوزه ی املاک و مستغلات بسیارخوش درخشیده و با ابهت و اقتدار، و با قدرت و افتخار می درخشد و خود نمایی می کند. تا آنجا که سالانه افراد  و گروه های زیادی از اقصا نقاط جهان برای دیدن ابهت و شکوه دبی , چمدان های سفر را می بندند و عازم سفر به این شهر فوق العاده زیبا و دیدنی می شوند، و همین است که دبی جزو توریستی ترین شهرهای دنیا شناخته شده و جزو روکورد داران در زمینه های گوناگون به ثبت رسیده است.

در دبی آلبومی از این همه شگرفی و شگفتی در یک جا جمع شده و نام " دبی مارینا " را به خود گرفته است، دبی مارینا پدیده ای حیرت انگیز، فوق العاده ، آسمانخراشی زیبا، چشم گیر و دلنواز است.

دبی مارینا تفرجگاه ساحلی دبی

دبی مارینا یا همان تفرجگاه ساحلی دبی، نام محله ای در شهر دبی در کشور امارات متحده ی عربی است که در واقع یک کانال آب مصنوعی است که با طول 3 کیلومترخلیج فارس را به خشکی های شهر دبی کشانیده است.

"دبی مارینا" در حال حاضر جزولوکس ترین و مجلل ترین مناطق دبی محسوب می شود و به نوعی می توان گفت دنیای درون دبی مارینا لوکس تر و مجلل تر و زیبا تر از دنیای بیرون از دبی ماریناست.

پالم جمیرا یا همان نخل جمیرا در دبی مارینا شاخص ترین و نامی ترین پروژه به حساب می آید اما شکوه و زیبایی دبی مارینا به پالم جمیرا محصور و محدود نمی شود.

3 کیلومتر مسیری که خلیج فارس را مهمان شهر دبی کرده است، آبراهه های مصنوعی است که بستری مناسب برای تفریحات آبی و ایجاد پارک آبی در این منطقه کرده اند.

در حاشیه ی این آبراهه ها آپارتمان ها و ساختمان های لوکس و زیبایی بنا شده اند که بر شکوه این مسیر آبی افزوده اند و سبب شده تا موقعیت جدیدی برای خودنمایی دبی درحوزه ی  املاک و مستغلات دبی فراهم آید.

" فالس کریک کانادا " الگوی اصلی پدید آمدن طرح زیبا و خلاقانه و خارق العاده ی دبی مارینا بوده است و جالب است که بیشتر ساکنین این منطقه ازکشورهای غربی هستند.

ساحل جمیرا در لیست پر طرفدارترین و معروف ترین و البته مجهز ترین سواحل مصنوعی جهان قرار دارد و دارای تجهیزات و امکانات زیادی از جمله: پارک ها ، مجتمع های تفریحی و سرگرمی ، مکان های مختلف خدمات رسانی، مراکز بزرگ خرید، رستوران ها و اقامتگاه هاست.

" آب نمای الشهاب" یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری دبی مارینا محسوب می شود. این آبنمای بزرگ با رقص نور موزیکال و با فواره های بلند خود ، چشم ها را به خود دوخته و مجذوب خود می کند.

اسکله ی بزرگ و پارک جزیره ای دبی مارینا از دیگر مکان هایی است که در این منطقه جلب توجه می کنند ، همچنین مجموعه ی پنج گانه ی مسکونی " المجارا" که یکی از مکان های تفریحی در دبی مارینا شمرده می شود را می توان در این مجموعه ی بی نظیر، نام برد. این اسکله ی 20 متری که روی آب نمای دبی مارینا ساخته شده است شامل 3 اسکله ی شرقی، غربی و شمالی می باشد.

در سواحل دبی مارینا دریا را در حالت سکون و آرامش می توان دید و از مناظر زیبا و چشم نواز آن لذت برد.

خط ساحلی که سر تاسر دبی مارینا را فرا گرفته است به جاده ای در امتداد ساحل متصل و منتهی می شود و نمای زیبایی از نخل جمیرا را به نمایش می گذارد که بزرگترین طرح مارینا به حساب می آید.

گفتنی است مسجد بسیار زیبای الرحیم(به زودی در مقاله ای دیگر از این مسجد بیشتر خواهیم گفت) که در اکتبر 2013 به عنوان محلی برای عبادت مسلمانان دبی افتتاح شد. این مسجد مشهور دبی در انتهای ضلع جنوبی واقع شده است و عموم مردم می توانند از آن برای عبادت و راز و نیاز استفاده کنند که البته این مسجد علاوه بر جنبه ی مذهبی بسیار زیبا و دیدنی است.

دبی مارینا شامل دو فاز ( و به تعبری سه فاز) اصلی است

فاز اول

فاز اول دبی مارینا که 25 هکتار است و شش ملک خصوصی آپارتمانی که همان برج های مارینا هستند را، در خود جای داده است. سه برج آن با نام سنگ های زینتی:  الماس، فیروزه و مرجان و سه برج دیگر به نام های عطرهای عربی: مشک، عنبر و الیاس نامگذاری شده اند.

پیاده روی مارینا که به طول جاده ای هفت کیلومتر است ابتدا و انتهای مارینا را به هم وصل و مرتبط می کندکه در آن ها , رستوران ها و کافی شاپ ها با سرویس دهی های خود از بازدیدکنندگان پذیرایی می کنند.

در این منطقه رویدادهایی همچون برگزاری بازار مارینا و اجرای هنرمندان در مارینا واک برگزار می شود.

فاز دوم

فاز دوم مارینای دبی در واقع محل بنای ساختمان های بلند و در یک بلوک که به نام " بلندترین بلوک جهان" از پیش نام گرفته، شناخته شده است. آسمانخراش هایی که در این منطقه هستند , بعضا بین 250 متر تا 300 متر ارتفاع دارند که از آن جمله می توان به برج اوشن هایتسف، مارینا پیناکل، برج سلفا و برج بی نهایت ، نام برد.

اقامتگاه ساحل جمیرا که به طول 7/1 کیلومتر و مساحتی بالغ بر 2 کیلومتر نام و آوازه ی بزرگترین فاز توسعه ی اقامتگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. این منطقه شامل 35 برج مسکونی و 5 هتل می باشدکه  استودیوها، پنت هاوس ها، فروشگاه های زنجیره ای در این منطقه وجود دارند.

" برج های السحاب " مارینای دبی، دو برج دوقلوی مرتفع و زیبا هستند که با آب نمایی، خود نمایی می کنند و لوکس ترین برج های مارینا تلقی شده اند.

المجره بزرگترین قسمت خلیج فارس مارینا یک مجموعه ی 5 ساختمانی مسکونی زیبا و شیک به نام  المجره را در خود جای داده است که آب نما دارد و تا کلوپ قایقرانی مارینای دبی مسافت بسیار کمی دارد و به نوعی همجوار است.

تراموای دبی

الصفوح نام تراموای دبی ماریناست . این تراموای نسبتا بزرگ 5/14 کیلومتر درر امتداد منطقه ی الصفوح از دبی مارینا تا برج العرب و مرکز خرید امارت حرکت می کند و به منوریل نخل جمیرا متصل شده و در خدمت ساکنین دبی ماریناست.

تفرجگاه دبی مارینا

یک مجموعه ی زیبای مسکونی که شامل 6 برج مسکونی و ویلای مشرف به خلیج در محدوده ای دلنواز و چشم گیر در دبی مارینا واقع شده و وسیع ترین و خوش منظره ترین بخش خلیج را به خود اختصاص داده است و کلوپ قایقرانی را در مقابل خود دارد.

کلام آخر:

با خرید املاک و مستغلات دبی، زندگی را به کام خود گوارا کنید.

با dxboffplan خرید آسان، راحت، مطمئن و شایسته ای در حوزه ی املاک و مستغلات دبی تجربه کنید و لذت و طعم واقعی زندگی را تجربه کنید.

شرکت dxboffplan با احترام و با افتخار در راستای خرید و فروش املاک و مستغلات دبی، در خدمت شماست تا آنچه را که لایق و در خور شایستگی شماست را از آن شما کند.

با dxboffplan همراه و همگام باشید و با انتخاب ملک خود در سایت dxboffplan.com از امروز به آینده سفر کنید و در آرامش خیال و جان و آسایش جسم و تن اموراتتان را بگذرانید.

با dxboffplan زندگی در اوج لذت و شادی و امنیت خاطر را از آن خود کنید.

به قلم: خانم طیبه مرادی 98/02/08


آب نمای الشهاب


برج های السحاب


تراموای دبی


تفرجگاه دبی مارینا


دبی مارینا تفرجگاه ساحلی دبی


دبی مارینا چیست و کجاست؟


سواحل دبی مارینا


فالس کریک کانادا


مسجد بسیار زیبای الرحیم


معرفی وآشنایی باپروژه دبی مارینا