جزایرمصنوعی دبی

معرفی جزایر دبی:

دبی شهر پیشرفت وترقی، شهرایده واستراتژی های موفقیت وراهبردهای کارآمداهداف، شهرهدفمند و پرورش یافته ی جهانی است.

دبی را نه تنها شهربرترامارات، بلکه می توان شهربرترکشورهای حوزه ی خلیج فارس دانست وحتی بهتراست این شهررانگین درخشانی دردنیا نامید چراکه درهرزمینه ای به اوج رسیده است ودرهرزمینه بهترین وبرترین های دنیا را برای خود رقم می زند ودست روی هر چیز که گذاشته است رکوردآن را شکسته و صدرنشین شده است.

دبی را درواقع می توان نمونه ومقیاس کوچک شده ی دنیای پیشرفته ومدرن ومتجمل امروزی دانست.

دبی همه فن حریف است ودرهرزمینه ای خود را به اوج می رساند به خصوص درحوزه ی املاک و مستغلات بسیارخوش درخشیده است وبه طرزباورنکردنی ترقی کرده وشکوفایی را ازآن خود ساخته است ، چراکه این شهرودرکل کشورامارات متحده ی عربی تا چند دهه قبل ازپیشرفت های دبی ، بیقوله ای بیش نبود و به جزمحله هایی قدیمی و کلنگی خبری ازساختمان های مجلل و لوکس وبرج های سر به فلک کشیده ای که امروزه در این شهرمی بینیم، نبود.

حتی دبی در آن زمان ها، با وجود بهره مندی ازسواحل خلیج فارس، سواحلی بکرداشت وازآنها هیچ بهره وری نمی شد اما با گذر مدت زمانی بالغ برچند دهه وصد البته با بکارگیری ابزارهایی چون صنعت و پول و درایت حاکمانش، امروزه دارای چندین جزیره ی خاص وخارق العاده شده است. جزیره هایی با وسعت زیاد، که همراه با مناظرچشم گیر، با امکانات و تجهیزات فوق مدرن و گسترده است. ساخت جزایر دبی علاوه بر اینکه موجب شده است که از دریا بهره برداری های ارزشمندتری کنند ، همچنین سبب شده است که با اضافه کردن خطوط گسترده ی ساحلی بروسعت خاکی ومساحت زمینی این شهر افزوده شود و می توان گفت این جزایر, خلیج فارس را مهمان شهردبی کرده اند، و مجموع این موارد، موجب گسترش روز افزون دبی، جذب توریست، نامی و جهانی شدن دبی متروکه ی قدیمی و دبی فوق پیشرفته و شکوهمند امروزی شد. در واقع دبی با به تسخیر درآوردن دریا و تصاحب آب ها وساخت این جزایر توانسته است برشکوه وهیبت خود بیفزاید وگامی در راستای پیشرفت های بیشتروصد چندان تر بردارد وحوزه املاک ومستغلات را آنچنان دستخوش تغییرات کرده است که دبی دیروز با دبی امروز مطلقا قابل مقایسه نیست.

دراین مقاله به صورت تیتروارجزایرساخته شده ی مصنوعی دبی را به شما معرفی می کنیم.

جزایر مصنوعی سه گانه:

در سال 2001 با دستور شیخ دبی " محمد بن راشد آل مکتوم" شروع ساخت این جزایردردستور کار دولت امارات ودبی قرارگرفت. این پروژه ی جزیره ای، شامل سه جزیره ی مصنوعی با نام های " جزیره نخل جمیرا"  "جزیره نخل جبل علی" و " جزیره نخل دیره یا دیرا " می باشد. این جزایر مسافت های زیادی را به خط ساحلی دبی اضافه کرده اند و جزوبزرگترین جزایر مصنوعی دنیا محسوب می شوند.

"جزیره ی جمیرا" که شامل یک تنه ی اصلی و17 شاخه ی فرعی است.

"جزیره ی نخل جبل علی" که حدودا 50 درصد از جزیره ی جمیرا بزرگتراست و شکوه و زیبایی چشم گیری دارد.

"جزیره ی دیرا" این جزیره ی زیبا با مناظر چشم نوازش 40 کیلومتر بر خط ساحلی دبی افزوده است.

"مجمع الجزایر جهان"

جزیره ای زیبا و بزرگ که بسیار خلاقانه و هوشمدانه طراحی و ساخته شده است چرا که این پروژه با قرار دادن چندین جزیره در کنار یکدیگر، در نمای کلی و هوایی، نقشه ی جهان را به تصویر می کشد و در نوع خود بی نظیراست.

"جزیره ی السعویات" در ابوظبی قرار دارد.

البته ناگفته نماند که , ساخت این جزایر، با وجود آنچه که از شکوه وعظمت به دبی بخشیده است و باعث فخرجزایرمصنوعی وساخته ی دست بشردردبی ، بر جزایر دیگر کشورها شده است اما مشکلاتی نیز به بار آورده  وتا حدی تاثیرات مخربی برمحیط زیست وخلیج فارس وارد کرده است.

کلام آخر:

دبی در تمام دنیا چون نگین انگشتری می درخشد، زیبا وجذاب وستودنی است، چرا که دراوج تجملات و رفاهیات، تجهیزات وامکانت، زیبایی وشکوه قراردارد وچشم دنیا را به خود خیره کرده است. آپارتمان های لوکس ومجهزبه پیشرفته ترین امکانات روزدنیا و تفرجگاه هایی که در نهایت زیبایی وآرامش بخش و لذت بردنی هستند، همه و همه جای بسی تحسین و تامل دارند و یقینا از دیده ودل هیچ مخاطبی نیست که رد شوند و دلبری نکنند.

شرکت dxboffplan در دبی مفتخر است در خدمت تمام دوستداران و خواستاران املاک و مستغلات دبی باشد و در این راستا با صداقت و با ارائه ی خدمات پشتیبانی ومشاوره به تمام کسانی که برای سرمایه گذاری وخرید املاک ومستغلات دبی تمایل دارند، همگام وهمراه باشد.

با مراجعه به سایت dxboffplan.com و پس ازبالا بردن اطلاعات خود، در زمینه ی املاک و مستغلات دبی، و همچنین پس ازانجام مشاوره های رایگان با کارشناس شرکت dxboffplan، ملک و املاک مورد نظر خود را انتخاب کنید ودرواقعیت قدم به دنیای رویایی خود پای بگذارید.

شرکت dxboffplan در سال های اخیر با ارائه ی خدمات برپایه مشتری مداری، امتحان خود را پس داده است وبا همت وتلاش خود توانسته است مورد اعتماد واطمینان خریداران وفروشندگان املاک و مستغلات دبی قراربگیرد وبا شرکت های بزرگ، معتبروصاحب نام فعال دراین حوزه (املاک و مستغلات دبی) همچون اعماروداماک , ارتباط کاری تنگاتنگی را برقرارکند.

با dxboffplan املاک رویاهاییتان را بخرید و دراوج آسایش ورفاه، آرامش و طیب خاطر زندگی کنید.

به قلم: خانم طیبه مرادی 98/02/05


معرفی جزایر دبی


 معرفی جزایر مصنوعی سه گانه دبی


مجمع الجزایر جهان


جزیره نخل دیره یا دیرا


جزیره ی السعویات