هتل جوورا

برخی از رکوردهای شهر دبی

معرفی دبی

دبی به عنوان یکی ازبرترین، بهترین، پیشرفته ترین ومتعاقبا بروزترین شهرهای دنیا، دردنیا مطرح و شناخته شده است. این شهرنامی، با دربرداشتن حاکمان قدرتمند وفهیم وبا داشتن زمین های خشک و بیابانی درطول سال های اخیرتوانسته است رکورد داربزرگی درجهان به شماربیاید وحتی دربرخی از زمینه ها گوی سبقت را از بسیاری ازپیشتازان و نا م آواران صنعت و بهره وری و پیشرفت را برباید تا آنجا که آسمانخراشی چون برج خلیفه صدر نشین آسمانخراش های جهان شده است و رکوردهای پیشین را شکسته و به نام خود کرده است.

این واقعیت است که دبی در بسیاری از زمینه ها رکوردار و در گردشگری نیزپیشتازاست ، خط هوایی و فرودگاه، هتلداری، برج سازی و ... که در این مقاله بر این واقعیت شرحی خواهیم آورد.

گردشگری در دبی

دبی در سال 2017 با جذب 9/14 میلیون گردشگرتوانست گوی سبقت را ازعروس شهرهای جهان یعنی پاریس و نیویورک برباید . این سبقت گرفتن از شهرهای مطرح دنیا از جمله استانبول، بارسلون، پاریس، و نیویورک نشان دهنده ی هوش برترواستعداد شگرف حاکمان  ومدیران شهردبی است و به زعم من حتی می توان دبی را رکورد دار حاکمان دنیا دانست.

کسب و کار در دبی

در رتبه بندی در زمینه ی توسعه ی کسب و کار براساس گزارش " شاخص آسانی کسب و کار" که هر ساله ازسوی بانک جهانی منتشرمی شود، امارات متحده ی عربی از رتبه ی 77 که در سال2007 داشته به رتبه ی 26 رسیده است و این خود دراین زمینه رکود محسوب می شود.

فرودگاه و حمل و نقل در دبی

فرودگاه بین المللی دبی در فضایی به وسعت 2900 هکتارتوانسته است با انتقال 88 میلیون مسافرو 265 میلیون تن بارو409 هزارپروازو493 هواپیما , نام خود را در رکورردهای جهانی به ثبت برساند و در رده ی سوم فرودگاه های پرتردد جهان قرار بگیرد.

رکورد عجیب ترین هتل جهان

معماران خلاق، با ذوق وهنرمند دبی در حال ساختن و پرداختن هتلی درمیان جنگلی بارانی گلخانه ای هستند که حدود 185860 مترمربع وسعت دارد.

علاوه این هتل براقامتگاه دارای یک فضای استراحت، ساحل مصنوعی واستخری با کف شیشه ای است که از ته این استخرهای دبی را از بالا می توان تماشا کرد.

مرتفع ترین هتل جهان

هتل جوورا با 7 طبقه ساختمان و528 اتاق مرمری وطلایی وارتفاع حدود 357 متررکورد دارمرتفع ترین هتل  جهان است. که درخیابان شیخ زائد قراردارد واز برج شارد لندن که ارتفاعی 7/309 دارد، 50مت بلندتراست.

کلام آخر:

زندگی درهتل های دبی، ترسیم یک زندگی رویایی است، با کمک شرکت dxboffpan زندگی رویایی خود را ترسیم کنید و درهتل های لوکس، مجلل، پیشرفته و فوق العاده زیبای دبی زندگی کنید.

با کمک dxdoffplan مالک هتل های بینظیر و رویایی دبی شوید و آینده ای تضمین شده را از آن خود و اعضای دوست داشتنی زندگی خود کنید.

به قلم: خانم طیبه مرادی 1398/02/28


معرفی وبررسی برخی از رکوردهای شهر دبی


برخی از رکوردهای شهر دبی


معرفی دبی


گردشگری در دبی


کسب و کار در دبی


فرودگاه و حمل و نقل در دبی


رکورد عجیب ترین هتل جهان


مرتفع ترین هتل جهان


هتل جوورا