بلاکچین

بلاکچین در دبی

دبی شهری پیش قدم در صنعت و نوآوری های تکنولوژی تکنولوژیک، شهری که نه تنها نگین کشور امارات متحده عربی است بلکه شهری است آنچنان مدرن و پیشرفته که می توان آن را از خیلی از جنبه ها نگین دنیا دانست.

دبی از هر پیشرفت و تکنولوژی که در دنیا وجود دارد استقبال کرده است و خود را به صدر سکوی افتخارات صنعتی و تجاری رسانیده است تا بتواند در هر زمینه ای از  پیشرفت در دنیا، سرآمد باشد. دبی جزوبهترین و برترین شهرهای دنیاست که با نقشه ها و استراتژی های راهبردی و کارآمد خود که صدالبته زاییده ی اذهان خلاق و بادرایت شیوخ و سردمداران شهر دبی و کشور امارات متحده عربی است، توانسته است پرچم دار و صدر نشین پیشرفت و تکنولژی در دنیا باشد.

هوشمند کردن و هوشمند بودن در دنیای امروز جای خود را آنچنان باز کرده است که از هر منظر و با هر چشمی که بنگریم قابل انکار و چشم پوشی نیست.

بلاکچین یا همان هوشمند سازی یکی از راه های است که به مدرنیته کردن شهر و در نتیجه رشد و پیشرفت و صنعتی شدن شهر کمک شایانی می کند و نقش چشم گیر و بسزایی در پیشرفت و صنعتی شدن دارد که دبی از این صنعت برای رونق بیشتر و روزافزون خود، نیز همچون دیگر موارد، استقبال کرده و با این کار بر نام و افتخارت خود افزوده است.

در فوریه ی سال 2016 وقتی دبی، تاسیس شورای جهانی "بلاکچین"  را مطرح کرد، سازمان ها و نهادهایی چون سازمانهای دولتی، بانک ها، شرکت های فناوری بلاکچین و شرکت های بین المللی مثل IBM، با هم متحد شدند و هدف آن ها از همان ابتدا اجرای برنامه ای برای "شتاب دهندگان آینده دبی" بود.

بلاکچین که یک فناوری جدید و نوپاست که باید به طور کامل مورد تحقیق بررسی قرار بگیرد.در سال 2016 شورای جهانی بلاکچین طرح هفت گانه ای مطرح کرد تا بتواند، طرح خود را اثبات کند این موراد هفت گانه به شرح زیر است:

1. دیجیتالی کردن پرونده‌های پزشکی بر روی بلاکچین و ارائه آن ها به بیمار و مراقبین بهداشتی با یک دسترسی امن به اطلاعات پزشکی

2.دیجیتالی کردن و انتقال گواهی کیمبرلی(Kimberley) در بلاکچین برای ایمن‌سازی تجارت الماس

3. انتقال عناوین دارایی‌های غیرمالی روی بلاکچین برای افزایش بازده تجاری

4. ساده‌سازی تأیید اعتبار برای کاهش زمان ثبت در کسب و کار

5. استفاده از وصایا و قراردادهای بلاکچینی برای انتقال آسان‌تر مالکیت

6. تقویت گردشگری در دبی از طریق یک برنامه مبتنی بر بلاکچین که بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا امتیازهای وفاداری بیشتری کسب و هزینه کنند.

7. استفاده از بلاکچین در تجارت برای مبادله موثر کالا و تامین مالی برای این کالاها

همان‌طور که می‌بینید در حوزه‌های مختلفی می‌توان فرآیندهای قدیمی را به مدل بلاکچینی انتقال داد.

استراتژی بلاکچین درشهردبی

رهبران دبی با اطمینان خاطر در بلاکچین سرمایه گذاری کردند، چرا که بلاکچین را جزو کلیدی و راهبردی در حفظ صنعت رقابتی می دانند. با این استراتژی و دیدگاه و با بنیانگذاری بنیاد " آینده  دبی" دبی به عنوان یک پیشرو در اجرای پروژه های شناخته شده و در راستای این هدف شگرف همچنان در حال تقویت بازوی های اجرایی و حمایتی خود، است.

با این قرار و با تنظیم این برنامه بنیاد " آینده دبی" بر این استراتژی نظارت و سازمان " دبی هوشمند" بازویی برای اجرا و پیشبرد آن خواهد بود. با این حساب و با این برنامه ریزی مدون دبی تا سال 2020 سه هدف اصلی دیگر را نیز دنبال خواهد کرد:

1- بهره وری دولت

2- ایجاد صنعت

3-رهبری بین المللی

دبی با دریافت پرمغز این موضوع که همکاری در توسعه فناوری های جدید چقدر لازم و حتی حیاتی است، همکاری های خود را در این زمینه گسترش داده تا به آنجا که  IBM با هشت سازمان در سه کشور برای آزمایش تکنولوژی بلاکچین در ردیابی صادرات و واردات اجناس به شهردبی همکاری می کند که در این روند و برنامه، قراردادهای هوشمند و دیجیتال جای قراردادهای کاغذی را خواهند گرفت و چرخه ی فرایندهای مالی و تجاری در یک زیرساخت واحد، همگون و هماهنگ خواهند شد.

دبی با به نمایش گذاشتن یک شهر آزمایشی بلاکچینی خود رادر این زمینه نیز در اذهان مرتبط، شکوفا و بیان کرده است.

یک شهر آزمایشی که امکانات و در واقع خدمات آن با استفاده ار فناوری های بلاکچینی راه اندازی و پیاده سازی شده است. هدف از به نمایش گذاشتن این شهر آزمایشی سراسر توسعه و تکنولوژی، در واقع ارائه خدمات دولتی روی پلتفرم بلاکچین و ایجاد یک سیستم همگراست که می توان به طور چشم گیری در کاهش اتلاف زمان، میزان کارکرد لازم با تعیین هدر رفت منابع را پیش بینی  و در نتیجه روند کار را تسهیل و ارتقاء داد.

با پیشرفت بلاکچین، شهر دبی که در حال حاضر یک شهر مطرح، نه تنها در امارات متحده عربی و نه تنها در حوزه خلیج فارس، بلکه در کل جهان یک شهر نامی و صاحب منصبمی باشد, بیش از پیش شکوفا خواهد شد و بیش از پیش شهرت و آوازه خواهدداشت. بنابراین دبی، گرچه مدال های زیادی را ازآن خود کرده است و پرچم های افتخار زیادی را بنام خود ثبت کرده و پرچم کشورش ا پیروزمندانه بر قله های افتخار جهانی دردنیا گسترانده است . همچنان رو به آینده با سرعت نور در حال پیش رفتن و پیش بردن اهداف خویش است. دبی از هم اکنون دنیایی است که جهان را در خود جای داده است.

کلام آخر

طبق واقعیت های امروز دبی و طبق شواهد و قراین، داشتن دبی، داشتن دنیاست. برای  داشتن دنیا به dxboffplan.com مراجعه کنید، مشاوره بگیریدو به dxboffplan اعتماد کنید با این کار به دنیای زیبایی که همیشه در سر می پروراندید، برسید. برای خرید املاک در دبی dxboffplan راهی مطمئن  و ساده، راهی میانبر و پلی مستحکم است که می توانید با آن صاحب رویاهای واقعی شوید.

Dxboffplan تا کنون اعتبار خود را تا به آنجا از همگان و از صاحبان پروژه های بزرگ در دبی بدست آورده است که امروزه پلی محکم و رابطی بی واسطه و مستقیم بین خریدارن و فروشندگان املاک در دبی جایگاه خود را باز کرده است.

با dxboffplan رویای خود را در میان بگذارید و در واقعیت به آن برسید.

به قلم: خانم طیبه مرادی 28/12/97


پلتفرم بلاکچین


شورای جهانی بلاکچین


دبی هوشمند



امارات متحده عربی


استراتژی بلاکچین درشهردبی


IBM