شیخ زاید

شیخ زایدیعنی هویت امارات متحده عربی


شیخ زائد کسی است که امارات متحده عربی را بنیان نهاد و مدت سی و سه سال حاکمیت را برعهده گرفت.

او کوچکترین عضو خانواده ی سلطان بن زاید بن خلیفه ال نهیان (حاکم اجدادی ابوظبی) بود. در هشت سالگی پدر خود را از دست داد، مادرش، از همان دوران نوجوانی و جوانی به علم اندوزی دینی و حفظ قرآن تشویق و ترغیب می کرد.

وی پس از به قدرت رسیدن و نشستن بر منصب برادرش " شیخ شخبوط بن سلطان آل نهیان" در ابوظبی، با ارتباط و مذاکرات فشرده با امیران و سران شهرهای مجاور به خصوص شهر دبی، پیشنهاد تشکیل یک کشور فدرال را مطرح کرد و برای تشکیل و راه اندازی آن نیز منسجم و متعهد تلاش خود را آغاز و ادامه داد که در نهایت در دوم دسامبر سال 1971 میلادی با موافقت و همکاری های پیشین حاکمان وقت شارجه، ام القوین، فجیره و عجمان کشور فدرال امارات متحده عربی محقق یافت و راس الخیمه نیز پس از چندی به آن ها پیوست. این شخص که توانست علاوه بر این که شیخ نشین های عربی را متحد کرد و بین شهرها انسجام و اقتدار برقرار کرد سپس امارات که تا چندی قبل چند شهر شیخ نشین بودند را به یه کشور فدرال تبدیل و امارات متحده  عربی را شکل داد و پس از آن و در مدت کوتاهی کشورش را به یکی از پیشرفته ترین و موفق ترین کشورهای دنیا تبدیل کند "شیخ زائد" آنچنان با درایت و دوراندیش بود که برخی سران عرب او را "حکیم عرب" نامیده اند که صدالبته لقبی بجا و به حق , نسبت داده اند.

از آنجا که این شخص سال های سال با اعتبار و احترام و با تکیه بر درایت و انسانیت خود توانست امارات متحده عربی را به یک کشور مطرح در دنیا به ثبت رساند و نامش را بلند آوازه کند، لذا حاکمان شهر ابوظبی و دبی برآن شدند تا خیابانی که در خور شکوه و بزرگی این بزرگ مرد امارات یعنی " شیخ زائد" را نشان دهد، را بنا کنند و نام او را برای همیشه بر سر زبان ها جاری و ساری نگه دارند و ماندگار کنند.

بزرگراه شیخ زائد

به تعبیر من بزرگراه شیخ زائد، بزرگراهی است بس بزرگ و سترگ و در واقع  شاهراهی است که با هیبت و ابهت مثال زدنی خود،  بزرگراه های جهان را زیر سوال برده است.

وقتی دو حاکم شهر مهم امارات متحده عربی یعنی ابوظبی و دبی، به نزد شیخ زائد رفتند و پیشنهاد احداث این خیابان را با او در میان گذاشتند با تائید و استقبال "شیخ زاید" رو برو شدند و در همان سال ساخت پروژه آغاز شد و نکته ی بسیار جالب و تامل برانگیز، آنکه این شاهراه بزرگ در طول 9 سال به اتمام رسید که بعدها نیز 30 کیلومتر به آن اضافه کردند و اینک این خیابان لاکچری و مدرن امروزی، جزودیدنی ترین و لوکس ترین خیابان های دنیا به شمار می آید.

این خیابان که مسیری ویژه برای اتصال دو شهر ابوظبی و دبی است در نهایت به راس الخیمه منتهی می شود.

این بزرگراه باعظمت، منزلگاه بسیاری از آسمانخراش های دبی اعم از ساختمان های مسکونی، تجاری و هتل های مهم شهر دبی است. جاذبه های زیادی مثل نخیل جمیرا و  دبی مارینا از طریق این شاهراه به یکدیگر متصل می شوند. این جاده ی شکوهمند به پالم جمیرا و دبی مارینا منتهی می شود.

آسمانخراش ها و ساختمان های شیشه ای سر به فلک کشیده را در دو سوی این خیابان می توان دید و دیدن بلندترین برج های تجاری و مسکونی این شهر، چشم هر مخاطبی را مسحور خود خواهد کرد. در این شاهراه عظیم به جهت دسترسی به مناطق و محله های مهم دبی خروجی های متعددی تعبیه شده است که بر زیبایی و شکوه آن افزوده است.

این بود شرحی از شیخ زائد، شیخ بزرگ دبی و خیابان معروف و جهانی او, که به حق نام نیکویی برای نشان دادن قدرت و ابهت وی براین بزرگراه بی نظیر، نام نهاده شده است.

کلام آخر:

همانطور که گفتیم این بزرگراه پر  از ساختمان ها و هتل ها، آپارتمان ها و اقامتگاه های بی نظیر و امن و آرام، زیبا و مجلل و دوست داشتنی

است.

شما می توانید برای داشتن هر یک از آن ها به سایت dxbpffplan.com مراجعه کنید واز طریق مطالعه ی سایت و مشاوره با کارشناس ما اطلاعات خود را در زمینه ی خرید ملک و املاک در دبی بالا ببرید و سپس با آگاهی و دوراندیشی، با dxbpffplan مالک املاک خود شوید و از مزایای مادی و مالی آن ها لذت ببرید.

اقدامی آگاهانه، مقتدرانه، هوشمندانه توام با اطمینان خاطر با dxbpffplan

به قلم: خانم طیبه مرادی 97/12/23


پالم جمیرا