دبی

معرفی خیابان های دبی:

دبی یک شهر است که دنیایی را درون خود جای داده، دنیایی مدرن و پیشرفته، مجلل و لوکس می باشد.

دبی شهری بیابانی که به بهشتی با عظمت تبدیل شده است.

دبی نمادی از اقتصاد و صنعت، پیشرفت و مدرنیته و حتی اعتبار و اعتماد است و همچنین نمادی برای امنیت و اطمینان می باشد.

دبی با داشتن نامی بلندآوازه و با داشتن سیاستمدارانی بادرایت و پرمغز، از برهوتی بیابانی و خشک ، به قطب و قلب گردشگری، صنعت، تجارت و ... تبدیل و شهره ی جهانی شده است.

طبیعتا با روند پیشرفت روزافزون و با سرازیر شدن صنعت و تجارت و فرهنگ، از سراسر دنیا به این شهر، امکانات بی نظیر و شگفت انگیزی در این شهر جلوه گر شده و جای گرفته است. با گسترش لحظه به لحظه ای مدرنیته و گسترش شهر، آن هم به سرعت نور، دسترسی سریع و آسان به نقاط مختلف شهر، این شهر نیازمند داشتن خیابان ها، پل ها، روگذر- زیرگذرها، بلوارها، بزرگراه ها و آزادراه های زیاد و چندین و چند راهه ای بود(وهست) تا بتواند نیاز زندگی شهری به این وسعت و گستردگی را فراهم آورده و اسباب راحتی و امنیت و لذت را بیشتر و بیشتر و بیش از پیش مهیا سازد. از این رو، این نیاز این شهر، نیز مثل دیگر امکانات و نیازمندی های که دارد، به خوبی و به درستی پاسخ داده شده است و پل ها و بلوارها، آزاد راه ها و بزرگراه های با عظمتی را در خود جای داده، تا آنجا که به کثرت دیده ایم، عکاسان بسیاری که عکس های هوایی زیادی را از این راه ها و مسیرهای جاده ای دبی گرفته و به عنوان نمادی از ابهت و قدرت شهر دبی استفاده کرده و با زبان دوربین و عکس، از دبی و هرآنچه، جلوه ای از ابهت و اقتدار و قدرت این شهر است، سخن به میان آورده اند.

در این مقاله به معرفی چند شاه راه و خیابان های اصلی دبی می پردازیم، با ما و معرفی خیابان های دبی همراه باشید.

بزرگ راه " شیخ زائد" :

بزرگراهی با کیلومترها مسیرو با 8 باند پهنا که شهرهای دبی و ابوظبی را به هم وصل می کند. این شاهراه که به نام حاکم پیشین امارات متحده ی عربی نام گذای شده است، آسمانخراش ها و هتل هایی بی نظیر را در خود جای داده است و قسمت های جدیدی مانند "جمیرا" و "مارینا" را به هم وصل می کند این بزرگراه بزرگ، در هر مسیر 7 یا 8 خط عبور دارد و دارای پل های چند راهی برای تقسیم و کاهش ترافیک بر بزرگ راه های دیگر کمک می کند.

(در مقاله ی بعدی به تفضیل این بزرگراه را شرح خواهیم داد.)

خیابان الرقه و منطقه دیره

منطقه دیره که در شهر دبی جزو مناطق اصلی دبی به حساب می آید. سابقا و قبل از گستردگی دبی به عنوان مرکز تجاری و اقتصادی این شهر محسوب می شد اما هم اکنون، این منطقه ترکیبی از زندگی مدرن امروزی و سنتی دیروزی و عربی را به نمایش گذاشته است که محلی برای برگزاری فستیوال های خرید در دبی محسوب می شود.

خیابان و منطقه جمیرا

این منطقه که به دلیل وجود شن های سفید ساحلی خود معروفیت دارد، میزبان پرروژه ی بزرگ جمیرا است که به سه بخش جمیرا 1، جمیرا2 و جمیرا3 تقسیم شده است که می توان گفت به لحاظ هایی به لوکس ترین و گران ترین هتل ها و اقامتگاه ها را در خود جای داده است. برج العرب نیز که از افتخارات بزرگ و جهانی دبی محسوب می شود، نیز در این منطقه جای دارد.

منطقه ی البرشاء

این منطقه که بین بزرگراه شیخ زائد و محمد بن زائد قرار دارد در نزدیکی شهر اینترنتی دبی، دبی مارینا و نخل دبی واقع شده است که به دلیل کم جمعیت تر بودنش نسبت به برخی مناطق دیگر این شهر، منطقه ای آرام و کم تردد محسوب می شود که البته این سکوت و کم تردد بودن ,بر مزایای دیگری چون لوکس بودن و زیبایی این منطقه افزوده است.

منطقه داون تاون دبی

این منطقه که جزو خیابان ها و مناطق مشهور دبی جای دارد، شامل برج های بسیار بلند و در حال گسترش و پیشرفت است که از آن جمله "برج خلیفه" و "مرکز خرید دبی مال" را می توان نام برد که پیش تر مفصل از آن ها شرح به میان آوردیم.

کلام آخر:

برای آسایش و راحتی و برای آرامش و امنیت خود به dxboffplan اعتماد کنید و اعتبار مالی و امنیت جانی خود را برای آینده تضمین و رویاهایتان را بیمه کنید.

dxboffplanبرای خرید ملک رویایی و دلخواه شما با شماست.

dxboffplan با شماست برای داشتن خانه ای که در آن آرامش و آسایش خواهید داشت.

 سایت dxboffplan.com سری بزنید و با انتخاب و خرید ملک خود، دریچه هایی از یک دنیای تازه و زیبا و مدرن و شگفت انگیز را به روی خود و اعضای دوست داشتنی زندگی تان باز کنید.

با dxboffplan همراه باشید...

به قلم: خانم طیبه مرادی 22/12/97


معرفی خیابان های دبی


شیخ زائد


دبی


داون تاون دبی


خیابان های شهردبی را بشناسید


جمیرا


البرشاء