umm al quwain تالاب

گفتنی هایی ناگفته از طبیعت امارات متحده عربی:

کشور امارات متحده عربی و  درصدر آنها شهر دبی، را با وجود برج های سر به فلک کشیده و امکانات فوق پیشرفته، تجملات و مدرنیته ی آن می شناسند که نابجا نیز نیست اما شنیدن و دیدن طبیعت این کشور نیز، خالی از لطف نیست.

از خشکی و صحرا تا آب دریا، از آسمان پرستاره در تپه های فسیلی تا تالاب زیبا و منحصر به فرد و قایق سواری، از 250گونه از پرندگان تالاب Wathba تا جزیره ی Sir Bani Yas با ساحل کم نظیر و دریای شگفت انگیزش طبیعتی دارد که با وجود امکانات پیشرفته ای که خود را با آنها زبان زد خاص و عام کرده است،واقعیتی است که قدری باور نکردنی است.

کشور امارات متحده عربی که متشکل از پنج شیخ نشین است امروزه با داشتن امکانات فوق پیشرفته ی روز دنیا با زرق و برق ها و تجملاتش، با برج ها و آسمانخراش هایش، قطب بزرگی از گردشگری جهان محسوب می شود، تا آنجا که شهر دبی بعنوان پیشرفته ترین شهر دنیا معرفی شده است و این خود بیانگر توریستی بودن و پربازدیدکننده ترین بودن این شهر است.

اما گذشته از آن همه افتخارات مدرن و صنعتی و آن همه امکانات و رفاهیات و تجملات، امارات متحده عربی حرفای دیگری نیز برای گفتن دارد.

طبیعت و تفرج گاه های طبیعی و مصنوعی ساخته دست بشر نیز کمتر از دیگر گفتنی های این کشور نیست.

چندی از ساختارهای طبیعی و طبیعت گونه ی امارات:

 1- مناطق کوهستانی Ghaliah

این مناطق کوهستانی که در شمال این کشور و در راس الخیمه واقع شده است مناطق بکر و زیبایی دارد که در مقام خود، دیدنی هستند. سکوت و آرامشی که آنجا حاکم است یک روز زیبا در امارت را به مهمانانش هدیه می دهد. این منطقه , بکر با چشم اندازی زیبا از صحرا و خشکی می باشد.

2-تالابumm al quwain

این تالاب دیدنی و زیبا یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین تفریحات برای گردشگران در کشور امارات محسوب می شود که قایق سواری درآن نیز جزوچشم اندازهاو دلنشینی های آن است زیرا که برای رفتن به این تالاب و گشت و گذار در آن باید سوار قایق شد و ساعتی در آب های آبی پررنگ آن پارو زد. آب هایی که مثل یک فرش آبی زیبا می ماند که حس آرامش را به ببیندگانشان هدیه می دهند.

3-تالاب محافظت شده Wathba

این تالاب در ابوظبی است که هم جذاب است هم شگفت انگیز، چرا که زیستگاه 250 گونه از پرندگان زیبا از جمله لک لک و مرغ های دریایی است. فضای 40 کیلومتری این تالاب تا چشم ها کار می کنند، به خود می دوزد. تالابی چشم نواز و آرامش بخش.

4- جنگل Al Hayar

درختان بزرگ قاف، صحرای برهوت را آنچنان زیبا کرده است که باورکردنی نیست، چنین جنگل انبوه و زیبایی در دل بیابان واقعا دیدنی است.

شهر العین با وجود روزهای تابستانی گرم و خسته کننده، این جنگل را در دل خود جای داده است و یکی از بهترین مناطق گردشگری برای گذراندن ساعت ها آرامش و لذت بردن در پناه درختان قاف این جنگل در امارات متحده  عربی به شمار می آید.

5-پارک ملی  Mangroves  

باید قایقی اجاره کرد و به آب انداخت تا بتوان شگفتی ها و زیبایی های پارک ملی Mangroves  را دید. این پارک ,آبی زلال دارد و آرامش را به انسان منتقل می کند. این پارک که زیستگاه زیبایی برای پرندگان و ماهی ها به حساب می آید، در شهر ابوظبی واقع شده است

6- جزیره Sir Bani Yas

این جزیزه جزو افتخارات و سرمایه های طبیعی دیگری از شهر ابوظبی محسوب می شود. یک جزیره ی عالی و دیدنی که می گویند تمثیلی از جزایر بالی و قناری ست. با ساحلی دیدنی و دریایی شگفت انگیز. این جزیره آن قدرهاهم توریستی نیست اما در عوض آرام و پرطنین است.

7-تپه های فسیلی

ماشین های شاسی بلند می توانند شما را به صحرایی قدیمی وسط حیات وحش امارات که در شارجه وجود دارد، برسانند. صحرایی که زمین شناسان به آن قدمت 80 میلیون ساله داده اند، پراز نقاط بکر در روزهای آفتابی و سوزان، و شب های سرد و پرستاره اما روشن از برکت تعدد ستارگان، است.

8-کویر Wadi Al Bih

برای دیدن پرندگان وحشی از جمله عقاب و لاشخور و خفاش این زیستگاه مناظر طبیعی فوق العاده ای دارد. این کویر که در راس الخیمه واقع شده است در برخی از نقاط خود آبگیرها و حوضچه هایی دارد که بر زیبایی این صحرای سرد، با آسمانی پرستاره و شب هایی مهتابی و روشن، افزوده است.

9- طبیعت محافظت نشده ی Wasit

برای غرق شدن در دل سرسبزی و رفتن به یک محیط پاک، پر اکسیژن و پر از آواز و چهچه  پرندگان ,می توان به این طبیعت و دریاچه ی مصنوعی محافظت نشده ی Wasit پناه برد، منطقه ای که با داشتن فضایی برای استفاده و انرژی گرفتن از طبیعت، منطقه ای فوق العاده است که در شهر شارجه واقع شده است.

10-حیات وحش Ras Al Khor

حیات وحشی که با وجود توریستی نبودن و محافظت  نشدنش، زیبا و مسافرپذیر است چرا که صحرایی است پر از تالاب و برکه، که محلی برای تردد آزادانه و مشاهده پرواز زیبای پرندگان می باشد.حیات وحش Ras Al Khorجایی است که یکی از بهترین و بکرترین حیات وحشامارات محسوب می شود.

این بود گفتنی هایی از ناگفته های طبیعت زیبای دبی

کلام آخر:

اگر در دنیای امروز رفاه و امکانات نباشد زندگی روی دیگری به آدمی نشان می دهد.

با dxboffplan همراه شوید ملک رویایی خود را انتخاب کنید به dxboffplan اعتماد کنید و صاحب ملک آرزوهایتان شوید. از کار و زندگی، امکانات و پیشرفت های روز دنیا استفاده کنید و نیز از طبیعت گردی در امارات لذت ببرید.

Dxboffplan با قدرت و با افتخار در خدمت شماست برای خرید و فروش املاک زیبا و مدرنیته ی دنیای دبی

به قلم: خانم طیبه مرادی 15/12/1397


طبیعت امارات متحده عربی

معرفی 10جاذبه از طبیعت امارات متحده عربی


دبی


تپه های فسیلی


حیات وحش Ras Al Khor


پارک ملی Mangroves


ابوظبی


شارجه


گفتنی هایی از ناگفته های طبیعت زیبای دبی