مسجدنوردردبی

دبی، صدرنشین شهرهای امارات متحده ی عربی و جزو پرافتخارترین شهرهای دنیا چه در حوزه ی فناوری و تکنولوژی چه در حوزه ی مجهز بودن به تجهیزات مدرن و به روز، چه در استقبال از زیبایی و تجملات و چه در حوزه ی املاک و مستغلات است.

در دبی همه چیز شاهکار است، از شکوه و هیبت ساختمان ها و برج های سر به فلک کشیده گرفته تا مکان های تفریحی و سرگرمی، از خطوط مترو ومنوریل و به تازگی راه اندازی های هایپرلوپ گرفته تا شاهکارهای مهندسی – معماری و تلفیق های منحصر به فرد و خاصی که دارد.

به تعبیر من، به نوعی، " دبی" شهر شاهکارهای خارق العاده ی دنیاست. و سند اثبات این بیان،همین بس که "دبی" درنه تنها امارت متحده ی عربی و در خاورمیانه بلکه در کل دنیا خوش درخشیده است و نظر و ذهن و دل خواص و عوام را به خود معطوف و محصور کرده است. برج های مرتفع و مرفه، مکان های عمومی و خصوصی تفریحی، زمین های گلف و ورزشگاه های مجهز، ساحل های زیبا و آرامش بخش، اقامتگاه های بزرگ و شیک، نماهای جذاب و دیدنی، فواره های رنگین و آهنگین، و...همه و همه، دبی را آنچنان در جهان، خاص و ویژه و زبانزد کرده است که امروزه جزوپرتوریست ترین شهرهای دنیا است و به عنوان یکی از زیباترین،مجلل ترین، پیشرفته ترین و برترین شهرهای دنیا شناخته و نامیده شده و حتی در برخی از جداول رتبه بندی در مقاطع مختلف، صدرنشین است و صد البته که به حق که شایسته ی این رتبه و مقام نیزهست.

در دبی همه چیز بی نظیر است، همه چیز در اوج شکوفایی خود قرار دارد چه از زیبایی، چه از تجهیزات، چه از امکانات، چه از پیشرفت و حتی چه از فراوانی و وفور.

در این میان صنف و حوزه ی املاک و مستغلات به عنوان شاخص بزرگ و چشم گیر دبی، حرف های زیادی برای گفتن دارد و آنچه گویای برتری این شهر بی نظیر و رویایی است، شاهکارهای فرهیخته و ستودنی ساختمانی این شهر است.

مهندسی و استفاده و استقبال از برترین و به روزترین تجهیزات و امکانات در زیر ساخت های ساختمانی که خود به تنهایی گویای همه چیز است، به کنار و یک طرف، از طرف دیگر بهره گیری از شیک ترین و زیباترین نماهای ساختمانی پر شکوه و هیبت و جلال ساختمان ها و برج های سر به فلک کشیده دبی افزوده است.

به علت تعدد و ازیاد این شاهکارهای، در این مقاله فقط به چند نمونه از شاهکارهای معماری و ساختمانی دبی خواهیم پرداخت و تشریح خواهیم کرد، امید که مورد لطف، نظر و توجه شما قرار بگیرد.

معماری ساختمان دبی مال و فواره های زیبا و رنگین و موزیکال آن

این مجتمع با ابهت و عظیم که جزوبزرگترین پروژه های دبی به شمار می آید، در نزدیکی برج خلیفه واقع شده است. دبی مال چنان با عظمت و با شکوه است که چشم هر مخاطبی را به خود خیره می کند دبی مال، در وسعتی بالغ بر 11 هکتار احداث شده است و با داشتن هتلی با 250 اتاق لوکس، 120 رستوران، 22 سینما، آکواریوم، پیست اسکیت سواری و فضای پارکینگ 14000 ماشین، یکی از بزرگترین پروژه های دبی است. فواره های آبی دبی مال که با ریتم خاص و همگونی خاصی با پرتاب آب به قلب آسمان تا 150 متر، آن هم همراه با نورپردازی و رنگین کمان های نورانی و موزیکال، مکانی زیبا و جذاب برای توریست های جهانی به حساب می آید.

معماری شهرک تلفیقی شهر یزد و شهر ونیز

اماراتی هادر کپی و الهام گرفتن از افکار دیگران و دیگر کشورها و حتی در الهام گرفتن از طبیعت، هوش و ذکاوت خاصی دارند. از آنجا که در قدیم این هفت شیخ نشین فقط شهرهای متروکه و بیابانی بوده اند، همین موضوع خود باعث و سبب خوبی بوده برای اینکه آنها بتوانند همه چیز را از صفر شروع کنند و از آنجا که شیوخ و حاکمان با درایتی داشته ، توانسته اند شهری جهانی و خارق العاده را خلق و تاسیس کنند. اماراتی ها با بهره گیری از این آیتم ها یعنی با هوش کپی برداری کردند و زمین های وسیع و همچنین  درایت حاکمان خود، مکان های بسیار زیبا و مجلل و پیشرفته ای را برای جهانی کردن خود به کار بستند. همین سبب شد تا از طرفی علاوه بر اینکه ساختما ن ها را تا دل آسمان ها بالا ببرند و هیبت و شکوه آسمان را نیز به تسخیر خود درآوردند و سر به فلک بگذارند و آسمانخراش هایی بر روی زمین تا اوج آسمان فراتر از ابرها بسازند، از طرف دیگر ، آن ها را بر آن داشت تا با الهام از دو شهر زیبای یزد ایران و ونیز ایتالیا، شهرکی زیبا و چشم نواز را بسازند که تلفیق شگرفی از آن دو باشد. بادگیرهای یزد و رودخانه های میان شهری در شهر زیبای ونیز، طرحی جالب و نو را ابداع کرد و محله ای جذاب و دیدنی را خلق کرده و با این کپی تلفیقی، ساخت شهرکی زیبا را به نام ودر مقام خود ثبت کردند.

طراحی و معماری مجتمع مسکونی در دروازه ی مارینای دبی

این مجتمع که مسکونی است و در یکی از مهمترین مناطق مسکونی دبی واقع شده است، چشم اندازی زیبا از خلیج فارس را به نمایش گذاشته است. این طرح ساختمانی 3 قلو که شامل 3 برج مسکونی است، بر فراز مجموعه ای خوشه ای شکل از واحد های ویلایی و تجاری قرار دارد. برج هایی با 43 تا 56 طبقه که شامل واحد های آپارتمانی لوکس، مدرن و پنت هاوس های دوبلکس هستند. خوشه ای 7 (هفت) طبقه که دور تا دور این 3 برج تنیده شده و هریک از ویلاهای آن ها دارای استخر و سالن بدنسازی، مجهز شده اند. بهره مندی تمام واحد ها از چشم انداز زیبای سایت این مجتمع را در معماری شاهکار کرده است. 3 برج که با نمای شیشه ای پوشانیده شده اند، مناظر زیبای اطراف را در روز به داخل ساختمان منعکس و در شب همچون مجسمه ای زیبا و منور می درخشد و خود نمایی می کند.

معماری و طراحی نمای داخلی نمایشگاه خودرو بنتلی دبی

این مجتمع زیبا که عاملیت فروش بنتلی در دبی است به نوعی بزرگترین مرکز فروش خودروهای لوکس و مطرح انگلیسی در جهان به شمار می آید. این مجتمع با مساحتی برابر با 7 هزار متر مربع و در 6 طبقه در خیابان شیخ زاید است، نمای بیرونی این ساختمان با 160هزار ال.ای.دی پوشانده شده و تقریبا تمام طیف های رنگی را در خود جای داده و به نمایش می گذارد که صحنه های نورانی زیبا، جذاب و منوری را پدید می آورد و چشم نوازی می کند. استفاده از این 160 هزار ال.ای.دی و همچنین استفاده از فلز پولیش شده، چوب و چرم های زیبا و چشم گیر در نمای داخلی آن، این مجتمع را بی نظیر و زیبا و لوکس کرده است.

طراحی مسجد معاصر با ماهیت مذهبی نور ( استودیو QASTIC)

این مسجد زیبا و خاص که با شکل هندسی طراحی شده است با انعکاس نور خورشید به داخل مسجد، علاوه بر اینکه بر معنویت آن افزوده ، شکوه و زیبایی خاصی را از آنش کرده است. این مسجد که سازه ای هندسی است با تلفیق و با در هم آمیختگی نور و سایه فضای زیبا و البته معنوی و دلنشینی را ایجاد کرده است.

معماری مسجد نور در دبی

این مسجد با الهام گرفتن از الگوهای هندسی اسلامی طراحی و ساخته شده است. از آنجا که ترکیب و تلفیق نور در معماری های اسلامی فضایی زیبا, معنوی و  روحانی خاصی را پدید می آورد، استودیو NUDES با بهره گیری از این عنصر و ایجاد این فضای زیبای روحانی بستری معنوی را برای افراد مشتاق عبادت واندیشه، ایجاد کرده است. استودیو NUDES با طراحی فرم های هندسی چند لایه، مانع ورود نور شدید و زننده به داخل ساختمان مسجد شده است. نور با طیف ملایم و زیبایی از میان سطوح مدور و منحنی و روزنه های  مشبک و ریز، وارد فضای داخلی می شود. این الگوها که با اصول هندسی و نقوش ساده ی هندسی ایجاد و خلق شده اند مانند یک فیلتر، برای ممانعت از ورود نور شدید به داخل مسجد عمل می کنند. همه اینها باعث شده اند تا این مسجد شاهکاری در دبی و در میان مساجد دبی به حساب آید.

این بود مختصری از چند شاهکار معماری در دبی

بعد از گفتن اینها، گفتنی است که این شاهکارها و همه ی این خصایل زیبا , همچنین تنوع و تجهیز برج ها و مکان های دبی و زیبایی طرح و نقش و همچنین پیشرفت و تجهیز و مدرنیزاسیون رادر تمام و نقطه به نقطه ی شهر دبی می توان یافت.

دبی در هر زمینه ای به اوج و به مقام اولی رسیده است و همچنان نیز در حال صعود و ترقی است.

کلام آخر:

زندگی در شرایط ایده آل و در اوج پیشرفت و تجمل، چیزی نیست که از ذهن و دل و دیده ی هیچ کسی پنهان و از زبان هیچ کس قابل انکار باشد، و طبیعی است که هر کسی دوست دارد در مهد آرامش و آسایش زندگی کند.

با خرید املاک دبی می توانید شایستگی این زندگی رویایی را در خود و برای خود ایجاد کنید.

شرکت dxboffplan تا کنون توانسته است، این خواسته و خواهش رویایی دل و دیده ی افراد را به واقعیت تبدیل کند، و از آنجا که dxboffplan مورد اعتماد شرکت بزرگ سازنده ی املاک و مستغلات دبی است، و تا کنون مورد نظر و توجه و البته لطف و اعتماد خریداران و فروشندگان این صنف مهم و بزرگ دبی قرار گرفته است.

برای خرید املاک و مستغلات دبی، با dxboffplan همراه شوید و با اطمینان خاطر و با آرامش خیال املاک خود را انتخاب و خریداری کنید ودر بهترین و پیشرفته ترین شهر دنیا، زندگی آرام و پر از رفاه و تجملات را برای خود به ارمغان آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دقیق تر، جامع و معتبر، در این حوزه (حوزه املاک و مستغلات در دبی) به سایت معتبر و رسمی dxboffplan.com مراجعه کنید.

با سپاس

به قلم: خانم طیبه مرادی 98/01/28


شاهکارهای معماری در شهردبی



هایپرلوپ



معماری شهرک تلفیقی شهر یزد و شهر ونیز


طراحی و معماری مجتمع مسکونی در دروازه ی مارینای دبی


معماری و طراحی نمای داخلی نمایشگاه خودرو بنتلی دبی


معماری مسجد نور در دبی



طراحی مسجد معاصر با ماهیت مذهبی نور ( استودیو QASTIC)