موزه آینده دبی

"موزه آینده دبی"

"دبی"، شهری در اوج فناوری و تکنولوژی، شهری در اوج زیبایی، شهری در اوج قدرت و ثرروت و موفقیت است.

امروزه دبی به عنوان نمادی از ثروت و قدر وعظمت در دنیا میی درخشد و به یکی از قطب های مهم و بزرگ گردشگری و قطب ارزشمندی از صنعت و تجارت و پیشرفت تبدیل شده و خودنمایی می کند.

از آنجا که این شهر , روز به روز درحال گسترش است چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی، و از آنجا که چشم دنیا را به خود دوخته است، پس به فراخور شرایط و به زعم پیشرفت و خودنمایی های بیشتر, طبیعی است که لحظه به لحظه بر قدرت و عظمت خود بیفزاید.

پیشرفت های لحظه ای شهر دبی

دبی لحظه به لحظه در حال گسترش کمی و کیفی است.

پیشرفت و گسترش دبی از نظر کمی ، همین که با ساخت پروژه ی عظیم پالم جمیرا صدها کیلومتر بر خط ساحلی شهر دبی افزوده شد خود به تنهایی گویای این واقعیت است و ضمن شکوفاتر کردن دبی گویای گسترش کمی این شهر، نیز هست. و گسترش دبی از نظر کیفی ، نیز همین که به عنوان یکی از برجسته ترین، باشکوه و زیباترین و پیشرفته ترین شهرهای دنیا معرفی شده است، دیگر جایی برای سخن بر رد این باور و واقعیت نمی گذارد. و از طرف دیگر اینکه این شهر در حال سکون نیست و آینده جهان را در دست گرفته و هر لحظه در حال تغییرات روز افزون و چشم گیر و گسترش های جهانی و پیشرفت های آنچنانی است. از این رو ، این شهر و مغز متفکر سیاستمداران و نیز سرمایه گذارانش بر آن شدند تا پیشرفت های لحظه به لحظه ای دبی را در مکانی متمرکز، چشم گیر و البته زیبا و جذاب به نمایش بگذارند که ثمره ی این تفکر خلاق، ساخت "موزه" بود موزه ای به نام " موزه آینده  دبی"

موزه آینده دبی

شیوخ و عرب نشینان دبی با شعار " به آینده بنگر و آینده را بساز" از کسب و ثبت آینده ای درخشان تر و تحولی عظیم تر در شناسنامه ی دبی می گویند. این شعار خود به تنهایی بیانگر پیشرفت ها و قدم های بلندتری در آینده ی دبی محسوب می شود.

"موزه آینده دبی" با این ذهنیت و باور همپوشانی دارد چرا که این موزه ی خاص و زیبا راهنمای ابداعات و اختراعات و مقاصد بزرگ صنعت، تجارت، پیشرفت، تکنولوژی و ... جهانی است. همچنین این موزه در حوزه اختراعات و نوآوری های جدید و به روز دنیا فعالیت دارد و منبع عظیم و چشم گیری برای کارآفرینان و مخترعان دنیاست و سرمایه گذاران مرتبط  با این عرصه را به سوی خود کشانده است.

"موزه آینده دبی" بنای بسیاز زیبا و مدرنی به شکل بیضی و با ساختاری تمام فلز و با نمایی برگرفته از اشعار و کلمات عربی. این موزه ی زیبا و دیدنی  است که بر روی تپه ای سرسبز و زیبا، واقع در خیابان شیخ زاید و در نزدیکی برج خلیفه قرار گرفته است.

نخست وزیر امارات متحده عربی " شیخ محمد بن رشید آل مکتوم" در حمایت از موزه آینده گفته است: "دنیا وارد عصر جدیدی از دانش , شتاب و انقلاب فناوری می شود. هدف ما از تقدم در این عصر, پیروی نیست. موزه آینده , گامی نخست در آغاز دستاورد های بزرگ است."

این موزه که با کلمات عربی مفهومی نماکاری شده است، المانی از تلفیق فناوری جدید با ارزش های مذهبی – اسلامی شهر دبی 

است.

این موزه ی خلاق و پیشرفته با به نمایش گذاشتن تمام علوم و فنون روز دنیا علاوه بر اینکه مخترعان و اندیشمندان را به سوی خود فرا می خواند، نیز با استفاده از فناوری مدرن و جدید و به روز جهانی، در قالب ماکت های خاص و چند بعدی، شبیه سازی سه بعدی، نمایش فیلم و عکس، اجرای برنامه های پویا، برگزاری سمینارها و کلاس های آموزشی و آشنایی با سبک و سیاق های مختلف استفاده از علوم و تکنولوژی، قدم های بلندی را در این راستا برداشته و نقش عظیم و قابل توجه ای را ایفا می کند.

آنچه بسیار جالب است این است که، در دل این موزه ی جهانی، چالش ها و مشکلات جوامع انسانی به تصویر کشیده می شود سپس مخترعین و صاحبان منصب و فکر با استفاده از آنها، در جهت رفع چالش ها و حل وفصل مشکلات جوامع بشری استفاده می کنند و اندیشمندان این حوزه با ارائه طرح ها و ایده هایی برای رفع نیازها و حل چالش ها راهکار هایی را ارائه خواهند کرد و این موضوع خود گویای بهتر شدن زندگی بشر در آینده ای نزدیک خواهد بود.

کلام آخر:

زندگی کردن در دبی، نه تنها زندگی در آسایش و امنیت را به ارمغان خوهد آورد بلکه زندگی در اوج پیشرفت و استفاده از امکانات و فناوری های روز دنیا را به افراد هدیه می دهد.

شرکت dxboffplan با خرید و فروش املاک دبی، شما را در این راستا حمایت و همراهی خواهد کرد.

از زندگی در شرایط ایده آل استقبال کنید، به سایت dxboffplan.com مراجعه  و املاک  در خور و شایسته خود را انتخاب و خریداری کنید.

منزلی زیبا، شیک، پیشرفته با تمام امکانات را به نام سند بزنید.

با dxboffplan برای خود آسایش توام با آرامش بخرید.

به قلم: خانم طیبه مرادی 98/01/25


شیخ محمد بن رشید آل مکتوم


موزه آینده


موزه آینده دبی


پیشرفت های لحظه ای شهر دبی


پیشرفت های لحظه ای شهر دبی موزه آینده دبی