اسلام دردبی

دین و عقاید مذهبی درشهردبی (روش زندگی مذهبی در دبی)

زندگی و اسلام در دبی

گرچه دبی، خود به تنهایی یک دنیاست و دنیایی از فرهنگ و پیشرفت و زیبایی را در خود جای داده است و به جهت توریستی بودن و به جهت ورود افراد مختلف از اقسانقاط جهان برای زندگی و کار، آیین و فرهنگ ها ی مختلف و متفاوتی وارد این شهر شده است و در آن فرهنگ ها و آداب و رسوم بسیار زیادی از  کشورهای مختلف را می توان دید و گرچه وقتی پا به شهر می گذاری هر انسانی را آزادانه میبینی که به اختیار و نوع علایق، عقاید و سلایق خود، پوشش دارد، لباس پوشیده و رفتار میکند اما از آنجا که آداب و فرهنگ کشور امارت متحده ی عربی ارتباط تنگاتنگی با دین اسلام دارد، سنت و اداب اصلی حاکم در این شهرمذهب اسلام است. از آنجا که دبی یک شهر توریستی ست و در جهان چون نگین انگشتری می درخشد، تبادل فرهنگ و سنن در این شهر بسیار به وفور اتفاق افتاده است و شرایط حاکم بر این شهر، آزادانه و به اختیار هر فرد رقم خورده است. هرکس با هر مذهب و عقیده ای که هست، می تواند آزادانه و بدون دخالت دولت و دیگران زندگی کند. چه آنان که دین اسلام دارند با هر مذهبی (تشییع اهل سنت و ...) و چه آنان که مسیحی ، ارمنی، یهود و .... هستند همه و همه آزادانه به اختیار خود عمل و همه ی مردم شهر با هم در نهایت برادری و مساوات زندگی می کنند و صدالبته از حد و مرز انسانی خود تجاوز نمی کنند و به حقوق و عقاید هم احترام می گذارند.

مذهب حاکم در دبی

مذهب حاکم این شهر، مذهب اسلام است (البته به معنای واقعی و ناب) تا آنجا که مساجد و اماکن زیاد و بزرگی برای عبادت وجود دارد که در هنگام نماز و دعا آنها را مملو از جمعیت خواهی دید و این نشانه ی بزرگی بر پایبندی به خدا و عقاید مذهبی آنهاست.

تنها عید مذهبی در دبی

از آنجا که این شهر یک شهر مسلمان است روز عید فطر یکی از دو روزی ست که از تعطیلات رسمی و مهم این شهر محسوب می شود که این عید جزء بزرگترین و مهم ترین اعیاد مسلمانان در کل دنیا به حساب می آید.

( روز ملی امارات نیز روز دوم تعطیلات رسمی این کشور است.)

پوشش زنان در دبی

زنان در دبی ( زنان بومی و اهلی) اغلب موظف به اطاعت امر از همسر خود هستند که اغلب هم چند همسری هستند. آنها باید لباس های بلند با رنگ های تیره بپوشند و به صورت خود روبنده (پوشیه، نقاب) بزنند اما امروزه آزادی عمل بیشتری بین آنها حاکم شده است مخصوصا تحصیل کرده های آنها اختیارات بیشتری برای پوشش خود دارند و می توانند با اختیار عمل بیشتری لباس بپوشند.

آمار جرایم در دبی

همچنین گفتنی است که این شهر از نظر آمار جریم جزوایمن ترین شهرهای دنیاست و جرم و جنایت کمی را به خود دیده است چرا که هر کس حدود و اختیارات خود را می داند و پایبند به اصول و اخلاق انسانی است.

مصرف الکل

مصرف الکل در هتل ها و آپارتمان های شخصی مجاز، اما در اماکن عمومی غیرمجاز و جرم محسوب و شامل جریمه و بازداشت می شود چرا که مصرف الکل در جوامع عمومی ممکن است باعث بروز اختلال در زندگی دیگران شود و ناامنی به وجود آورد.

تقارن تجمل و اسلام در دبی

در این شهر مردان و زنان گرچه با دنیای پیشرفته و پر از تجملاتی رو به رو شده اند و با دنیای آزاد امروزی آشنا و مواجه شده اند اما اصالت و انسانیت خود را حفظ کرده و به عقاید درست و پاک خود پایبند هستند.

"طبق آنچه من خوانده و شنیده ام، به زعم من آنها دین و دنیا را با هم دارند، چرا که هم از امکانات و تجملات و شرایط خوب زندگی  دنیا استفاده می کنند و هم در دنیای به روز و پیشرفته و مدرن، اخلاق و ایمان را حفظ کرده و شئونات اسلامی و انسانی را راعایت می کنند. در واقع و در یک جمله آنها هم دنیا را دارند و هم خدا ازآنها راضی است."

آپارتمان ها و آسمانخراش های دبی، تجملات و رفاهیات، پیشرفت ها و امکانات دبی همه و همه در راستای انسان های پاک و زندگی شرافتمندانه ی آنها، خدمت و در راستای آمال و آرزوهایشان وجود دارند.

کلام آخر:

از آنجا که دبی شهری متجمل و صد البته متمدن ( به معنای داشتن اصالت انسانی) است پس زندگی در آن می تواند آرزوی هر دنیا دوستی باشد. آپارتمان های لوکس و زیبا، سواحل آرامش بخش، امکانات رفاهی، درمانی، باشگاهی و ورزشی، مراکز خرید، مدارس، کلینیک های مختلف و ... همه و همه در خدمت ساکنین و مالکین املاک دبی هستند.

                                                                           

شرکت dxboffplan برای زندگی کردن در این دنیای زیبا و شکوهمند، سیستماتیک و مدرنیته، اصول گرا و انسانی شما راهمراهی می کند.

با داشتن املاک در دبی، زندگی آرام و راحتی را برای خود و دوست داشتنی های زندگیتان رقم بزنید.

dxboffplan با احترام و با افتخار در این راستا و برای داشتن ملک و املاک در دبی، در خدمت شماست.

به سایت dxboffplan.com مراجعه کنید و با اطمینان خاطر ملک و املاک خود را به نام خود سند بزنید.

به قلم: خانم طیبه مرادی 05/01/1398


دین و عقاید مذهبی درشهردبی


زندگی و اسلام در دبی


روش زندگی مذهبی در دبی


مذهب حاکم در دبی


پوشش زنان در دبی

آمار جرایم در دبی